Tuesday, January 5, 2010

Itulah Akibatnyeee......



Emm.. hari ni rutin aku macam biasa... tiada yang berubah. Celik je mate... Alhamdulillah... hidup lagi aku hari ini.. Terima kasih Ya Allah kerana memberi aku kesempatan untuk menghirup udara yang nyaman harini dan terus set kat otak ni ialah today is wednesday @ 06.01.2010 aaaa arini ada birthday someone la... ohh ya Nur Faezah Fatah. Kawan aku semenjak darjah 6. Haha..
Ahaaaa... berbalik kite kepada cerita aku... pasje dah bersihkan diri, solat... kemas umah.... kasi honey makan... honey? who......? meeooww... meeooww... heheh kucing angkat aku la... hehehehe... comel dan cute sungguh... continue cite aku tadi... pastu dalam area kol 8.40 (Ding Dong) gitu aku g keje. Oppppsss jgn lupe amik akak ya lisa... Huh ari2 jadi driver aku ni.. angkat bos.. huhuhu .. itu la rutin aku pagi2.... boring juga ek.... tp ape leh buat.. dah cari rezeki....... Ape yang aku nak kongsi arini adelah satu cite yang sampi hari ni aku masih ingat lagi.. Ceritanya cmgini.... sewaktu aku balik dari sekolah (mase tu hari terbuka) sekolah aku ni x de la jauh sangat... tapi kalau jalan kaki ade la dlm 15 minit... (cehh set time lagi.. ) aku ngn mama aku ni pun berjalan la nak menunggu bas untuk ke pekan... tut tut tut... bas pun datang... aku pun menyeluk la tangan aku kedalam beg tok mengambil wang.. tengah dok asyik mencari wang ni.. aku tak perasan langsung ada kertas seakan2 kale merah jatuh ke tanah... (terus tak layan) dalam suasana yang kelam kabut... akhirnya aku dapatla naik bas... sampai je kat pekan... aku nak beli something.... ambil punya ambil... time part nak bayar tu aku confius cket... aku cari la duit RM 10.00 aku... huhhhh muke cashier tu dah semacam aje pandang aku nih.... huhuhuh.... x da... mana nih.... huhuhu.... nasib mama ada kat sblah... mama bayarkan dulu... aduhai segan nyeee... terus aku rase blusher aku dah pekat kat pipi nih, walaupun sebenarnya aku x pakai blusher pun.... huhuhu.... mana pegi duit nih.... macamana boleh hilang.... huhuhuh... mama tenangkan aku yg kebingungan, x da rezeki tu..... nak tahu ape jadi pas itu......... Kami pun berjalan pulang menunggu bas... dapat je naik bas.. aku duduk la dekat ngn tingkap... bas pun jalan.... (kat kepala otak ni melayang memikirkan kehilangan duit aku tadi) sampai je kat area SMK. Dato Sulaiman punya bastop... mate aku terpandang sesuatu kertas.... entahlah hati aku kuat mengatakan yang itu duit aku... Aku ape lagi minta permission pakcik bas nak keluar kejap... haaa... aku toleh kiri, aku toleh kanan... haaaa.... memang betul itu duit aku yang tercicir tadi..... Ya Allah... aku dapat balik duit aku... Ye ye yeyeyeyeye.... Tapi aku tak sangka... kenapa orang lain tak nampak!!!... sedangkan duit itu ada kat depan bastop. Kawasan orang lalu lalang... ish ish ish... Terharu aku... x pelah... Alhamdulillah....
ITULAH AKIBATNYA................
And the moral of this story is

1. make sure kalau nak naik bas, sediakan duit awal2.... jangan bas dah datang baru nak cari duit... hahahahah itula akibatnyeee....

2. Make sure kalau nak beli something tu, duit tu mencukupi dengan ape yang kite nak beli... ni tidak overdoss... hahahha itulah akibatnyeee....

3. Jika sesuatu itu sudah tertulis untuk kite... ia akan menjadi hak kite.... cume kite pandai @ tak menjaganya.... huhuh... itula akibatnyeee.....

4. Dan setelah ape yang terjadi jangan lupe ucapkan Alhamdulillah pada NYA...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home